Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2006 | Nepal, Pokhara

Hey lieve lezers,
Gister zijn we naar een Tibetaansvluchtelingenkamp geweest. Deze mensen zijn gevlucht vanwege de Chinese bezetting in Tibet. Raj (onze gids) vertelde dat deze vluchtelingen nooit meer terug kunnen, omdat ze dan vermoord worden. Erg heftig dus! Het kamp is eigenlijk een echt Tibetaans dorp met een klooster, winkeltjes, een schooltje en werkplaats waar op authentieke wijze tapijten worden gemaakt. De mensen leken het er (relatief) wel naar hun zin te hebben.
s' Avonds hebben we een Nepalese avond gehad op ons hotel met tradionele muziek, dans en eten (BBQ). Wel leuk, maar de Nepalese muziek is niet erg gevarieerd:-)
Naar een paar nummers weet je alles van de Nepalese muziek!
Vandaag was erg avontuurlijk: na gezwommen te hebben en Raj zwemles te hebben gegeven (een avontuur op zich!) ben ik met 5 anderen van mijn groep wezen paragliden!!!
Dit was echt supergaaf! De vlucht duurde ongeveer drie kwartier en we hadden een fantastisch uitzicht over de Pokhara vallei en het meer. De landing was erg lastig, zie foto:-)
Achter in de middag ben ik met 5 anderen het meer bij Pokhara onveilig wezen maken met een bootje. Dit was erg leuk, vooral omdat er twee mensen erg bang waren dat we om zouden slaan (de Brazilaanse en Hans).
Morgenmiddag gaan we naar Royal Chitwan National Park (jungle gebied op slechts 70 m hoogte waar tijgers, neushoorns, olifanten, etc. leven). Hier is waarschijnlijk geen internet. Zaterdag kom ik terug in Kathmandu, dan zal ik jullie weer al mijn verhalen vertellen.

Kus

  • 08 November 2006 - 14:06

    Inna:

    Hey Martineke!

    't Zag op de foto echt naar uit dat Raj aan 't verdrinken was. 'Germ jong' wilde natuurlijk indruk maken! Wat 'n mooie actie-foto van 't paragliden! Dat wil ik ook!

    Puunekes,

    Inna

  • 08 November 2006 - 21:45

    Hub Van De Weert:

    Hallo Martine,

    Wij hebbem je site ontdekt. Allemaal erg interessant daar in Nepal. Het zijn erg leuke foto's. Het is plezierig om zo toch het een en ander van elkaar te vernemen. Jenny en ik wensen je een fijne tijd in Nepal.

    Groetjes,

    Jenny en Hub


  • 09 November 2006 - 09:53

    Robert:

    Hee Zusje!
    Toffe dingen maak je allemaal mee man, ben wel een beetje jaloers op je avontuur! Hoewel ik helemaal niet mag klagen natuurlijk, Thailand was ook super. Dat heb je gister wel meegekregen. Leuk dat je ff belde en dat ik ook net thuis was toen. Ik hoop dat je wat exotische beesten ziet vandaag in de jungle! Enloy je laatste 2 dagen en success met de co-schappen daarna. Laat snel weer wat van me horen! Nu ga ik je foto's bekijken!

    Robert

  • 09 November 2006 - 10:10

    Robert:

    Hee Zusje!
    Toffe dingen maak je allemaal mee man, ben wel een beetje jaloers op je avontuur! Hoewel ik helemaal niet mag klagen natuurlijk, Thailand was ook super. Dat heb je gister wel meegekregen. Leuk dat je ff belde en dat ik ook net thuis was toen. Ik hoop dat je wat exotische beesten ziet vandaag in de jungle! Enloy je laatste 2 dagen en success met de co-schappen daarna. Laat snel weer wat van me horen! Nu ga ik je foto's bekijken!

    Robert

  • 09 November 2006 - 18:12

    Rutger:

    Foto's zien er goed uit! dat kom je hier in NLD niet zo snel tegen... Vooral zo doorgaan, en veel plezier ! (ook tijdens de co-schappen)

  • 09 November 2006 - 21:37

    Joëlle:

    Hey Martine!
    Hoe is t in Nepal? Ziet er erg leuk uit op de foto's!
    Nog heel veel plezier en succes met je co-schappen, en met Magic gaat alles goed!

    Xx Joëlle

  • 10 November 2006 - 12:19

    Bieke:

    Hoi Martine,
    Ik hoor dat je helemaal in het verre Nepal zit!!!
    Wat een uitdaging zeg.
    Nu ga ik eerst ff je dagboeken lezen en de foto"s bekijken.Zet hem op en heeeeeeel veeeeel plezier en je zult dit je leven lang niet vergeten denk ik . groetjes uit brabant van Bieke

  • 10 November 2006 - 15:20

    Audrey:

    Zag net al je foto's (ja tijdens werk -zucht- t is vrijdag bijna weekend). Ze zijn echt heel indrukwekkend!! En vooral de 3e foto, die kindjes!!! Ik zou ze mee naar huis nemen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2006

Laatste bericht...

12 December 2006

Nog een kleine week...

04 December 2006

Beetje ziek

29 November 2006

Nepalese gewoontes

26 November 2006

Bedethar

Actief sinds 24 Okt. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 22055

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2006 - 27 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: