Bedethar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu Bedethar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu

Bedethar

Door: Webmaster

26 November 2006 | Nepal, Kathmandu

Hey lieve lezers,

De afgelopen dagen is niet zo veel bijzonders gebeurd we zijn twee keer naar een andere stad in de buurt gegaan om te shoppen, maar beide keren viel het zwaar tegen. Zelfs Biratnagar, wat de op een na grootste stad van Nepal is, had niet veel echte leuke winkeltjes. Maar we hebben daar wel eindelijk mousse voor in je haren gevonden (we waren daar al dagen naar opzoek) alleen tampons kennen ze hier echt niet, die hoop hebben we dus ook maar op gegeven. In het ziekenhuis is ook niet meer veel gebeurd, allen gaf de arts een patiënt zomaar een tikje in het gezicht omdat ze niet recht vooruit keek…dit was weer een schok voor ons.
Zaterdag zijn we met z’n vijven naar Bedethar geweest, dit is een bergdorpje op een uurtje rijden met de bus. De bussen zijn hier trouwens wel een hele belevenis…en deze zijn ook nooit vol genoeg. Ze worden helemaal volgepropt zodat het gangpad ook helemaal bezet is en dan heb je ook nog het dak van de bus, die kan ook nog helemaal vol. Hier kunnen geiten en kippen ook gewoon mee in of zelfs op de bus. In Bedethar zijn we eerst naar een uitzicht toren geweest, alleen was het uitzicht niet zo goed omdat er mist hing in de bergen. Daarna hebben we lekker in het zonnetje ontbeten. Na het ontbijt zijn we terug gaan lopen, dit ging helaas niet altijd goed, vooral in het afsnijden waren we niet erg goed en alles wat je af gaat moet je ook weer op (vooral het laatste was erg zwaar). Uiteindelijk hebben we na een aantal uur lopen voor het laatste stuk de bus gepakt…we kwamen terecht in een echte feestbus. De mensen juichten toen we de bus in kwamen en de muziek werd meteen veranderd in muziek van de Venga boy’s. Hier is het helemaal niet toeristisch en zeker als je even een bus pakt en in kleine dorpjes komt kijken mensen je echt raar aan en wijzen je na. Ze willen ook allemaal met je praten en weten waar je vandaan komt, dit is in het begin wel leuk maar na een stuk of tien mensen op 1 dag heb je het wel gehad.
Het weer is hier nog steeds erg goed, overdag 25-30 graden en veel zon, tegen de avond koelt het wel af. Zodra we tijd vrij hebben liggen we dus lekker te bakken!
Tot snel!

Kus

• 26 November 2006 - 18:10

Audrey:

Jullie maken in elk geval veel nieuwe vrienden haha!! xx

• 26 November 2006 - 20:17

Jacomijn:

Heerlijk die temperaturen!!! Jij komt dus lekker gebruind terug. Hier alles oke. Ons huisje staat nog en wacht weer eens op gezelschap!

Groetjes,

jac

• 26 November 2006 - 22:32

Papa En Mama:

We blijven je volgen met al je verhalen en foto's. Als je geen dokter wordt kun je nog altijd reisverslaggeefster worden.

• 27 November 2006 - 15:09

Bianca Wesenbeek:

Hoi Martine,

Echt heel leuk en leerzaam om je site zo intensief te blijven volgen. We blijven ons telkens verbazen over de cultuurverschillen en zaken die bij ons zo vanzelfsprekend zijn daar iets onwerkelijks (= lees tampons) Moeten we je ze sturen??? Heel veel groetjes uit het een stuk koeler zijnde Nederland!

Gert-Jan, Bianca en een kusje van Mart

• 28 November 2006 - 14:05

Martine:

nee hoor jullie hoeven geen tampons te sturen, ik red me wel met de mega grote maandverbanden die ze hier hebben. Ik wil niet weten hoe groot de onderbroeken van de vrouwen hier zijn...
    Kus

• 28 November 2006 - 15:05

Huub Timmermans:

Nou Martine wat een verhalen, heb net even bijgelezen en de foto's bekeken, echt helemaaltop zo'n ervaring! Geniet ervan. Garoet Huub

• 28 November 2006 - 15:25

Inna:

Whahaha, Martine, ik zie je daar al rondlopen in de hele grote Pampers!
    Was op zich geen slecht idee om de tampons op te sturen of worden ze al bij de grens onderschept...?

Kuzzies, Inna

• 29 November 2006 - 11:19

Sonja:

Hi Martine,

Wilde ff laten weten dat ik ook al je avonturen volg! Echt super goed idee zo'n reisdagboek!!!
    Heel veel plezier!
    Son

• 29 November 2006 - 11:22

Maria:

Oh ja was ik nog vergeten te zeggen. M'n moeder geniet ook mee!!
    Dus namens moeders ook de groetjes!
    x Son