Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu

Chitwan

Door: Webmaster

11 November 2006 | Nepal, Kathmandu

Hoi lieve lezers,
donderdagochtend hebben we eerst nog even gerelaxt bij het zwembad, in mijn o zo mooie echte Nepalese bikini (sorry hier zijn geen foto’s van). Daarna zijn we naar het vliegveld gegaan, dit na een uur gewacht te hebben omdat het vliegtuig vertraging had. Na nog eens een tijd gewacht te hebben op het vliegveld, konden we eindelijk in ons privé-vliegtuigje instappen. Het was een 17 persoonsvliegtuigje, dus erg klein. Na een fijne vlucht, gingen we de bus in op weg naar Chitwan. We zijn toen nog gestopt in een dorpje en hebben gekeken hoe de lokale bevolking leeft. Dit is echt een verschil in vergelijking met ons! Hele kleine gammele huisje, met een stalletje voor hun vee. In de huisjes waarin zij leven zouden wij ons vee nog niet stallen! Overal vandaan kwamen de kinderen uit het dorp om ons het begroeten en natuurlijk om snoepjes en pennen te vragen. Verder wilde ze heel graag op de foto, om dat vervolgens weer op ons fototoestel terug te zien, dit was gieren, lachen en brullen voor hun. Na afscheid genomen te hebben, gingen we in een bootje verder naar onze verblijfplaats, deze lag namelijk midden in de rivier. Het was er echt super mooi, veel planten en bloemen en de kamers zagen er ook goed uit, nou ja wat we er van konden zien dan, er was geen elektriciteit. We kregen dus allemaal een soort van gaslamp om nog enigszins wat te zien.
De volgende ochtend werden we om 5.45u gewekt voor koffie/thee en om 6.30u klommen we op de olifanten. We hebben een rit gemaakt door de jungle op zoek naar dieren, na 2 uur hadden we nog steeds geen dier gezien, behalve dan de olifanten waar de andere op zaten. Na de olifanten rit, die bij bepaalde van ons veel pijn opleverde, zijn we vogels en planten gaan bekijken. Dit deel vond ik niet zo interessant, maar ja. Toen we terugkwamen kregen we te horen dat er neushoorns gesignaleerd waren. Wij snel op de olifanten gesprongen om de neushoorn in levende lijven te zien. Deze tocht ging er ruig aan toe. Waar nog geen pad was werd er een gemaakt door de olifanten. De berijder gaf een commando waarop de olifant met zijn slurf de takken afbak en bomen omliep (dit zou ik Magic ook eens moeten leren). Na een uur zoeken en veel takken in ons gezicht te hebben gehad, zagen we maar liefst 1 neushoorn! Omdat we op de olifanten zaten konden we heel dichtbij komen.
Bijgekomen van onze barre tocht gingen we met de olifanten baden. Dit was een hele ervaring en een hoogtepunt van de vakantie. We gingen op de olifanten zitten die vervolgens met ons kopje onder gingen en ons natspoten met hun slurf (zie foto). Daarna gingen we een jeepsafari maken. We zijn eerst met een boot de rivier overgestoken, daarna een half uur door de jungle gereden en vervolgens een uur gelopen. Net toen we de moet wilde opgeven, we hadden nog geen dier gezien, zagen we een neushoorn ;-). We konden niet dichtbij komen omdat we te voet waren en net toen we dichtbij genoeg waren om een foto te makken, hoorde we voetstappen van de andere neushoorns. Onze gids gaf een teken dat we snel weg moesten, omdat het te gevaarlijk werd.
Na de jeepsafari werd de avond afgesloten met een Nepalese dans, dit hadden we gelukkig nog nooit gezien ;-). Echter hebben we ons doodgelachen, omdat Raj helemaal uit zijn dak ging.
Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en na wat in de zon gezeten te hebben zijn we weer teruggevlogen naar Kathmandu. Om vervolgens weer naar ons hotel terug te keren waar ik de reis ben begonnen. Vanavond gaan we met de hele groep uiteten, eindelijk weer eens Westers eten, daar zijn we allemaal erg aan toe!
Morgen is de vakantie afgelopen en vertrek ik naar Dharan om aan mijn co-schappen te beginnen.

Kus

• 11 November 2006 - 17:50

Pa En Ma:

lieve martine wat ben ik toch blij dat we deze reis voor je hebben gevonden. het is allemaal zo goed en toch avontuurlijk. echt iets voor jou. En nu begint het echte werk zal wel even tegen vallen. nou grietje het allerbeste en jammer dat ik weer net je telefoontje heb gemist. groetjes en liefs

• 11 November 2006 - 20:11

Bieke:

Hoi avonturierster,
    Heb alles gelezen op je site. Je hebt al veel gezien en beleefd !En mooie en leuke foto's gemaakt. Het zal fijn zijn dat je deze reis door het land, vóór het co-schap hebt gedaan, dan kun je de mensen en hun omstandigheden nog beter plaatsen. Ben benieuwd welke oogziekten er voorkomen,en waarom. Ouderdom?vitaminetekort?En hoe het er uit ziet in de kliniek?En ga door met foto's maken, dan genieten wij hier extra hard mee.

• 12 November 2006 - 12:29

Hans En Henriette:

Hoi Martine,
    Helaas hebben geen afscheid van je kunnen nemen vanmorgen. Alles ging opeens zo snel. Omdat de engelse dames optijd hun vlucht moesten halen moesten we haast maken om naar Krishna's huis te gaan. Via deze weg wensen we je nog een hele fijne tijd en veel succes en we blijven je volgen via deze site. Verder de groetjes aan Vera en zij ook veel succes. Onze belevenissen zijn via nu ook te volgen via: www.hansenhenriette.waarbenjij.nu
    Veel liefs, Hans en Henriette

• 13 November 2006 - 20:20

Audrey:

Wauw!!!!!!! PS Heb vandaag met Ilse gesmst en lijkt erop dat ik je aan t eind vh jaar weer zie!!!! Jaaaaaaaah!! xx