Beetje ziek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu Beetje ziek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van martinew - WaarBenJij.nu

Beetje ziek

Door: Webmaster

04 December 2006 | Nepal, Kathmandu

Hey lieve lezers,
Nu dat de professor terug is, we wisten helemaal niet dat hij weg was, loopt alles hier een stuk beter! We krijgen nu veel uitleg en betrekken ons er meer bij. Vrijdagochtend hebben we de hele ochtend uitleg van de professor gehad, terwijl ze de eerste weken geen eens door hadden of we er waren of niet! Het wordt hierdoor wel een stuk interessanter en leerzamer! Vrijdagmiddag hadden we zoals altijd vrij (de werkweek loopt hier van zondagochtend tot vrijdagmiddag), na eerst een paar uur in bed gelegen te hebben (was een beetje ziek) zijn we de stad in gegaan. Dit was niet zo een succes, ik had beter thuis kunnen blijven, maar ja. Daarna vroeg mijn bed ingedoken, want de volgende dag zouden we tempels in de buurt gaan bekijken. Zaterdagochtend voor het eerst eens uitgeslapen…dat was lekker! De tempels vielen wel tegen maar de wandeling was mooi. Toen we terugkwamen waren net de nieuwe meiden gearriveerd, ik heb even kennis gemaakt en ben daarna weer mijn bedje ingedoken, terwijl de rest uiteten ging…s‘avonds was er ook een feest, dat was wel grappig geweest zei de rest. Zondag was ik echt ziek en ben ook niet naar het ziekenhuis geweest, maar heb lekker in bed gelegen en de hele dag films gekeken! Vandaag voel ik me eindelijk weer wat beter en ga maar weer eens mee uiteten, heb al 3 dagen moeten missen.
Misschien is het ook wel leuk om te vertellen hoe de campus eruit ziet, achter het ziekenhuis is een grote poort en daar achter zit de campus, kamers voor de arts-assistenten en kasten van huizen van de artsen. Er is ook een groot park en heerlijk om een stukje te wandelen en even weg te zijn van alle drukte hier. Verder zijn er 4 vrouwen en 4 mannen hostels, allemaal omsloten door een hek met een poort waar een ‘bewaker’ zit die alles in de gaten houdt. Het mooie is dat er ook een hek staat tussen het vrouwen en het mannen hostel, en heel vaak zie je dan net als in oude films aan de ene kant een man en aan de andere kant een vrouw staan. Verder is het hostel omgeven door een schitterende tuin met allemaal bloemen en een grasveld (heerlijk om op te zonnen). In 1 hostel zijn ongeveer 120 kamers, moet je nagaan hoeveel studenten hier zitten! De reden dat de mannen en vrouwen zo strikt gescheiden zijn is omdat ze bang zijn dat ze seks met elkaar hebben, en hier moet je maagd zijn om te kunnen trouwen, anders kun je het trouwen vergeten. De meest mensen uit de hogere ‘kasten’ mogen zelf hun partner zoeken, zolang deze maar tot dezelfde ‘kast’ behoord. Dus vaak trouwen artsen onderling met elkaar, studeren is hier echt alleen voor de rijken. Morgen ga ik even foto’s maken van de campus en het ziekenhuis, dus morgen kunnen jullie die bekijken (tenminste als jullie na 16.00u kijken, ja het is hier nog steeds 4.45u later).

Kus

• 04 December 2006 - 17:38

Gemmy:

gelukkig dat je weer beter bent, Martine, het zou jammer zijn van je laatste weken daar. Nog veel succes.

• 06 December 2006 - 10:54

Papa En Mama:

We hebben op sinterklaas avond met zijn allen naar je foto's gekeken. Oma, Jan, Jet, Piet, Marcel, Robert en Sandra. Zo was je toch een beetje bij ons.

• 11 December 2006 - 13:45

Bieke:

Hoi Martine,
    brrr die foto van dat meisje dat ging trouwen en een slecht oog had.
    Zou dat nou ook zeer gedaan hebben?
    Het zijn mooie foto's die je maakt en door de verhaaltjes die je schrijft krijg je een beetje inzicht hoe het daar aan toe gaan. Nog veel leuke ervaringen toegewenst en tot ziens Bieke